Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

StiLia ApS

Anpartsselskab

CVR-nr.: 33071299

Dalumvej 28

5250 Odense SV


Priser

Alle priser er inkl. moms i danske kroner. Priserne gælder på bestillingstidspunktet.

Der tages forbehold for trykfejl, pris og kursændringer og tekniske fejl.


Betaling

På stilia.dk, er det muligt at betale med følgende betalingsmuligheder:

  • Mastercard
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mobilepay

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.


Levering

Vi benytter GLS som leveringsselskab med levering til valgfri GLS-pakkeshop. Fragtprisen er 39 kr. for ordrer under 499 kr. For ordrer der overstiger dette beløb, vil fragten være gratis.

Leveringstiden vil være mellem 2 - 4 hverdage. Ved længere leveringstid, vil dette være oplyst under den pågældende vare.


Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved kontakt på webshop@stilia.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer i hverdage.
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Det vil sige at du selv skal betale for returfragt ved retunering af varer.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har betalt for varer, tilbage fra os.

Du får ikke penge for fragt retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen fra købet modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger.

Vi tilbagebetaler uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Når du sender varen retur bedes du vedlægge en seddel med ordrenummer.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

StiLia ApS

Dalumvej 28

5250 Odense SV
 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

StiLia ApS

Dalumvej 28

5250 Odense SV


Du kan også reklamere købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
  • Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
  • Personoplysningerne registreres hos StiLia ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
  • Den dataansvarlige på stilia.dk er Sarah Skytte som kan kontaktes på stilia@stilia.dk
  • Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
  • Som registreret hos StiLia ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: webshop@stilia.dk
  • Ønsker du at vide mere om vores privatlivspolitik, kan du læse mere her

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@stilia.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 14 juni 2022